Mempersiapkan Guru Ppkn yang Profesional di Masa Depan dalam Menciptakan Keterampilan dan Kompetensi yang Dibutuhkan di Era Digital

Authors

  • Tessa Lonika Simanullang Universitas Negeri Medan
  • Pingky Monica Hasugian Universitas Negeri Medan
  • Depi Yohana Manurung Universitas Negeri Medan
  • Limra Nababan Universitas Negeri Medan
  • Abdi Fristho Hutasoit Universitas Negeri Medan
  • Jamaludin Jamaludin Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.55606/cendekia.v4i3.2977

Keywords:

Digital Era, PPKn Teacher, Professional

Abstract

The development of the era which is known as the digital era has provided changes and challenges for the world of education and also in the economic and other fields. The digital era is a more advanced development that will make everything digital in accordance with the preparation of more professional Civics teachers for the future in creating the skills and competencies needed in the digital era. Preparations must be made from now on, where every teacher learns how to use digital systems which must be adapted to learning needs in the digital era. The research method used is the library study method which is research carried out using library literature using a library study approach which is a supporting material for completing and obtaining research results about professional teachers for the future needed in the digital era. Teachers prepare themselves to create skills and competencies in the digital era.

 

References

Dewi, A. C., Jannah, M., Cantika, A. Z., Aurora, F., & Amirah, A. (2023). Menelusuri Jejak Guru Ideal di Era Digital. PENDIRI: Jurnal Riset Pendidikan, 1(1), 1-8.

Hasyim, A., & Hayati, NA (2023). Analisis Kemampuan Guru dalam Menggunakan E-Learning sebagai Media Pembelajaran di Era Digital. Ideguru: Jurnal Karya Ilmiah Guru , 8 (2), 297-303.

Majid, A., & Arief, Z. A. (2015). Jurnal Teknologi Pendidikan. Program Studi Teknologi Pendidikan. Fakultas Pascasarjana. UIKA. Bogor. 1 Hubungan Antara Motivasi Belajar Dan Partisipasi Siswa Dengan Hasil Belajar Pada Mata Pelajaran Matematika (Survey pada Siswa Kelas VIII di MTs Attaqwa. Jurnal Teknologi Pendidikan, 4(2).

Nurhayati, D. (2015). Strategi Indonesia Dalam Menghadapi Tantangan Global Dibidang Ekonomi. Jurnal Heritage, 3(1), 33-48.

Pratiwi, R., & Trisiana, A. (2020). Pentingnya Peran Guru PKn dalam Membangun Moral Anak Bangsa. Jurnal Ilmiah Bimbingan Konseling Undiksha, 11(2).

Rahmadanti, I. M., & Najicha, F. U. MENGUKUR KESIAPAN GENERASI MUDA DALAM MENGHADAPI TANTANGAN GLOBALISASI DENGAN NILAI-NILAI PANCASILA.

Suprayekti, S. (2011). Integrasi Teknologi Ke Dalam Kurikulum. Perspektif Ilmu Pendidikan , 24 (XV), 204-209.

Yunita, Y. (2023). Telaah Kompetensi Guru di Era Digital dalam Membangun Warga Negara yang Baik. ASANKA: Journal of Social Science and Education, 4(1), 73-86.

Published

2024-06-11

How to Cite

Tessa Lonika Simanullang, Pingky Monica Hasugian, Depi Yohana Manurung, Limra Nababan, Abdi Fristho Hutasoit, & Jamaludin Jamaludin. (2024). Mempersiapkan Guru Ppkn yang Profesional di Masa Depan dalam Menciptakan Keterampilan dan Kompetensi yang Dibutuhkan di Era Digital . CENDEKIA: Jurnal Ilmu Sosial, Bahasa Dan Pendidikan, 4(3), 92–100. https://doi.org/10.55606/cendekia.v4i3.2977