EFEKTIVITAS PROGRAM PENGAJARAN TERHADAP MOTIVASI BELAJAR SISWA MELALUI PROGRAM KKN DI SDN 03 WAGIR
DOI:
https://doi.org/10.55606/cendikia.v2i3.291Keywords:
Effectiveness, motivation, teachingAbstract
The purpose of writing on the study was to know and analyze the carried out of the teaching activities performed by the student keat in the wagir village ward. The method used is a qualitative descriptive study method using a two-form teaching technique - the teaching at school and outside the school guidance of the home-study system. As for research obtained on school teaching activities during 3 meetings, student motivation in learning increases. While in home study programs, the evaluations made at each meeting are obtained that an increased level of student motivation is generated from a change of behavior in the realm of affective senses. As for the increase in attendance attendance at any meeting of the home learning program also indicates a student's enthusiasm in following the learning process.
References
Andriani, R., & Rasto. (2019). Motivasi Belajar Sebagai Determinan Hasil Belajar Siswa (Learning motivation as determinant student learning outcomes). Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 81.
Arianti. (2018). Peranan Guru Dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa. Jurnal Kependidikan.
Cahyani, A., Listiana, I. D., & Larasati, S. P. (2020). Motivasi Belajar Siswa SMA pada Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan Islam.
Djamaluddin, A., & Wardana. (2019). Belajar dan Pembelajaran 4 Pilar Peningkatan Kompetensi Pedagogis. Yogyakarta: CV Kaaffah Learning Center.
Hero, H., & Sni, M. E. (2018). Peran Orang Tua Dalam Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Kelas V Di Sekolah Dasar Inpres Iligetang. Jurnal Riset Pendidikan Dasar.
Juliya, M., & Herlambang, Y. T. (2021). ANALISIS PROBLEMATIKA Pembelajaran Daring dan. Genta Mulia.
Palittin, I. D. (2019). Hubungan Motivasi Belajar dengan Hasil Belajar Siswa. Jurnal Keguruan dan Ilmu Pendidikan, 102.
Pengembangan Video Pembelajaran Untuk Meningkatkan Motivasi Belajar Siswa Menggunakan Model R&D. (2020). Jurnal Imiah Pendidikan dan Pembelajaran.
Saputra, H. D., Ismet, F., & Andrizal. (2018). Pengaruh Motivasi Terhadap Hasil Belajar Siswa SMK. Jurnal Inovasi Vokasional dan Teknologi.
Suminah, Gunawan, I., & Murdiyah, S. (2018). Peningkatan Hasil Belajar Dan Motivasi Belajar Siswa Melalui Pendekatan Behavior Modification. Jurnal Kajian Teori dan Praktik Kependidikan.
Syachtiyani, W. R., & Trisnawati, N. (2021). Analisis Motivasi Belajar Dan Hasil Belajar Siswa Di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Kependidikan.
Syafari, Y., & Montessori, M. (2021). Analisis Pembelajaran DaringTerhadap Motivasi Belajar Dan Prestasi Belajar Siswa Dimasa Pandemi Covid-19. Jurnal Basicedu.
Syardiansah. (2019). Peranan Kuliah Kerja Nyata Sebagai Bagian Dari Pengembangan Kompetensi Mahasiswa. Jurnal Ilmiah Manajemen Universitas Putera Batam, 57.
Umar, A. U., Savitri, A. S., & Pradani, Y. S. (2021). Peranan Kuliah Kerja Nyata Sebagai Wujud Pengabdian Kepada Masyarakat Di Tengah Pandemi Covid-19 (Studi Kasus IAIN Salatiga KKN 2021). Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 40.
Umar, A. U., Savitri, A. S., Pradani, Y. S., Mutohar, & Khamid, N. (2021). Peranan Kuliah Kerja Nyata Sebagai Wujud Pengabdian Kepada Masyarakat Di Tengah Pandemi Covid-19 (Studi Kasus IAIN Salatiga KKN 2021). Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat.