Perbandingan Hasil Belajar Siswa Terkait Keefektifan Penggunakan Media Pembelajaran Pada Materi Kegiatan Ekonomi
DOI:
https://doi.org/10.55606/jurripen.v3i1.2745Keywords:
Economic activity, production, consumption, distributionAbstract
Economic activity is a complex as well as integral phenomenon in the life of modern citizens. This abstract explores various aspects of economic activity, including the process of production, distribution, and consumption of an object or service. Through micro and macroeconomic analysis, this abstract investigates the attitudes of economic actors, market interactions and the consequences of economic policies on the development and welfare of citizens. Not only that, this abstract also examines the position of technology, globalization, and facts.
Downloads
References
.Rusman, dkk. 2012. Pembelajaran Berbasis Teknologi Informasi dan Komunikasi. Jakarta: PT RajaGrafindo Persada
Tafonao, Talizaro. 2018. Peranan Media Pembelajaran dalam Meningkatkan Minat Belajar Mahasiswa. Junal Komunikasi Pendidikan. (Vol. 2)(No. 2).
Aslam, Mimin Ninawati, Anita Noviani. 2021. Pengembangan Media Monopoli Berbasis Kontekstual Pada Materi Jenis-jenis Usaha dan Kegiatan Ekonomi Mata Pelajaran IPS siswa Kelas Tinggi. 35-43.
Dedi Tsabit, Arsyi Rizqia Amalia, Luthfi Hamdani Maula. 2020. Analisis Pemahaman Konsep IPS Materi Kegiatan Ekonomi Menggunakan Video pembelajaran IPS Sistem Daring di Kelas IV SD Pakujajar CBM. Pendas : Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar. 75-89.
Dr. Hendra, S.E, M.Si, dkk. 2023. Media Pembelajaran Berbasis Digital (Teori dan Praktik). Jambi : PT. Sonpedia Publishing Indonesia.
Mawar Sari, Dwi Nandita Elvira, Natasya Aprili, Salsabil Felicia Dwi R, Nadia Aurelita M. 2024. Media pembelajaran berbasis digital untuk meningkatkan minat belajar pada mata pelajaran bahasa Indonesia. 205-218
Siti Syamsiyah, Sri Utami R., Sutono, Sri Sadiman, Sutrisno, Abdul Kharis A. Ilmu Pengetahuan Sosial untuk SD/MI Kelas 5. Jakarta : Era Pustaka Utama.
Tri Lerista, Eni Heldayani, Tanzimah. 2022. Analisis Pemahaman Konsep Mata Pelajaran IPS pada Siswa Kelas IV SDN 87 Palembang. Jurnal Pendidikan dan Konseling. 1366-1369
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 JURNAL RISET RUMPUN ILMU PENDIDIKAN
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.