Memahami Strategi Pemasaran Online dalam Meningkatkan Keuntungan dengan Pengeluaran Efisien

Authors

  • Muhammad Dimas Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Muhammad Irwan Padli Nasution Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.55606/mri.v2i3.2988

Keywords:

Online sales, marketing strategy, efficient spending

Abstract

In the rapidly developing digital era, online businesses face increasing challenges to achieve significant profits without sacrificing spending efficiency. To overcome this challenge, an optimal online marketing strategy is needed that can reach the right target market without significantly increasing operational costs. This journal discusses several online marketing strategies that are effective in increasing profits relevant to expenditure. From a deep understanding of the target market to the use of social media and careful data analysis, every step taken is based on the principles of efficiency and effectiveness. By implementing the right marketing strategies, businesses can increase their visibility online, attract more potential customers, and increase sales conversions without having to exceed their available budget. Thus, this journal provides practical guidance for business owners and marketers to achieve success in their online sales without sacrificing profitability.

References

Achmad, Z. A., Azhari, T. Z., Esfandiar, W. N., Nuryaningrum, N., Syifana, A. F. D., & Cahyaningrum, I. (2020). Pemanfaatan media sosial dalam pemasaran produk UMKM di Kelurahan Sidokumpul, Kabupaten Gresik. Jurnal Ilmu Komunikasi, 10(1), 17-31.

Akhmad, K. A. (2015). Pemanfaatan media sosial bagi pengembangan pemasaran UMKM (Studi deskriptif kualitatif pada distro di Kota Surakarta). Dutacom, 9(1), 43-43.

Apriana, D., & Yuliansyah, C. (2024). Mengoptimalkan Penjualan Online Melalui Teknik Data Mining (Studi Kasus E-Commerce). AL-MIKRAJ Jurnal Studi Islam dan Humaniora (E-ISSN 2745-4584), 4(02), 514-527.

Arif, E., & Roem, E. R. (2019). Pemanfaatan media sosial. Jurnal Ranah Komunikasi (JRK), 3(1), 34-44.

Dewa, C. B., & Safitri, L. A. (2021). Pemanfaatan media sosial tiktok sebagai media promosi industri kuliner di yogyakarta pada masa pandemi covid-19 (studi kasus akun tiktok javafoodie). Khasanah Ilmu-Jurnal Pariwisata Dan Budaya, 12(1), 65-71.

Hanggraito, A. A., & Sanjiwani, N. M. G. (2020). Tren Segmentasi Pasar dan Perilaku Wisatawan Taman Bunga Amaryllis di Era 4.0. Journal of Tourism and Creativity, 4(1), 43-58.

Hariansyah, N. (2021). Segmentasi Pasar Dalam Komunikasi Pemasaran Islam. Al-Hikmah: Jurnal Ilmu Dakwah dan Pengembangan Masyarakat, 19(2), 127-138.

Himawan, H., Arisantoso, A., & Saefullah, A. (2017). Search Engine Optimization (SEO) Menggunakan Metode White Hat SEO Untuk Meningkatkan Peringkat dan Trafik Kunjungan Website. Prosiding Snatif, 783-790.

Hofifah, S. (2020). Analisis Persaingan Usaha Pedagang Musiman di Ngebel Ponorogo ditinjau dari perspektif etika bisnis islam. Syarikat: Jurnal Rumpun Ekonomi Syariah, 3(2), 37-44.

Marjukah, A., Prasetyo, J., & Setyabudi, A. (2021, November). Peran Kolaborasi Bisnis Dan Digital Marketing Terhadap Kinerja Bisnis UMKM di Masa Pandemic Covid-19. In Prosiding Widyagama National Conference on economics and Business (Vol. 2, No. 1).

Mayasari, A., Afiatna, F. A. N. F., & Muflihah, N. (2024). SOSIALISASI PENGGUNAAN INTERNET MARKETING PADA UKM BATIK JATIPELEM. ABIDUMASY Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 5(01), 44-50.

Pinayani, A. (2017). Menganalisis Potensi Pasar. Al-Sharf Jurnal Ekonomi Islam, 1(3), 280-286.

Prasetyo, H. (2021). Analisis bibliometrik pada scholarly journals proquest dengan kata kunci “tourism in Indonesia” menggunakan perangkat lunak VOSviewer. Khasanah Ilmu: Jurnal Pariwisata Dan Budaya, 12(1), 16-21.

Puspitarini, D. S., & Nuraeni, R. (2019). Pemanfaatan media sosial sebagai media promosi. Jurnal Common, 3(1), 71-80.

Ramby, K. (2022). Konsistensi Kreator Konten Tiktok Dalam Memproduksi Video Sebagai Aplikasi Nomor Satu Di App Store (Doctoral dissertation, UNIVERSITAS ISLAM NEGERI SULTAN SYARIF KASIM RIAU).

Rani, A. E., Baihaqi, I., & Bramanti, G. W. (2017). Analisis Pengaruh Atribut Kemitraan terhadap Kolaborasi dan Kinerja pada Industri Foodservice di Surabaya. Jurnal Sains dan Seni ITS, 6(2), D263-D266.

Published

2024-06-17