Penggunaan Bahasa Pada Iklan Indomie

Authors

  • Indah Merdekawati Universitas Langlangbuana
  • Restiana Restiana Universitas Langlangbuana

DOI:

https://doi.org/10.55606/jurribah.v2i1.1142

Keywords:

Language usage, advertising, Indomie

Abstract

The purpose of this article aims to fulfill our task and advertising research that uses persuasive language, this research uses the literature study method and the results of the literature study method, The language used in an indomie advertisement is persuasive language, meaning that attracts the interest of the audience. Persuasive forms can be in the form of the use of language styles that can influence the mindset of the audience so that they are interested in trying and buying the products offered, the problem is that some advertisements on television now use slang, no longer using standard language

References

acamedia. (2020). ANALISIS MAKNA PESAN IKLAN INDOMIE SPESIAL RAMADHAN 2020. Retrieved from https://www.academia.edu/43197012/ANALISIS_MAKNA_PESAN_IKLAN_INDOMIE_SPESIAL_RAMADHAN_2020

Isnaini, H. (2023). Semesta Sastra (Studi Ilmu Sastra): Pengantar Teori, Sejarah, dan Kritik. Bandung: CV Pustaka Humaniora.

bing.com. (2021). bahasa iklan indomie pada priode tahun 2021. ejournal . Retrieved from https://www.bing.com/search?q=iklan+indomie+menggunakan+bahasa+&qs=n&form=QBRE&sp=-1&lq=0&pq=iklan+indomie+menggunakan+bahasa+ap&sc=10-35&sk=&cvid=C3AD598DFD5743B1A2C0FB2674834DB7&ghsh=0&ghacc=0&ghpl=

Agustina, N., Sudradjat, R. T., & Isnaini, H. (2022). ANALISIS SEMIOTIKA PADA PUISI “DALAM DOA: II” KARYA SAPARDI DJOKO DAMONO. Parole: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 4(5).

Aminuddin. (1995). Stilistika: Pengantar Memahami Bahasa dalam Karya Sastra. Semarang: IKIP Semarang Press.

Depdikbud. (2015). KBBI Edisi V. Jakarta: Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan.

Helmi, A., Utari, W., Luthfiah, A., Putri, A. Y., & Barus, F. L. (2021). Metafora dalam Lirik Lagu "Mendarah" oleh Nadine Amizah. Jurnal Lingua Susastra, Vol. 2 No. 1 2021, 1-8.

Isnaini, H. (2022a). Citra Perempuan dalam Poster Film Horor Indonesia: Kajian Sastra Feminis. Dialektika: Jurnal Bahasa, Sastra, dan Budaya, Volume 9, Nomor 2, 55-67.

Nurgiyantoro, B. (2017). Stilistika. Yogyakarta: UGM Press.

Palmer, R. E. (2005). Hermeneutika: Teori Baru Mengenai Interpretasi (D. Muhammad, Trans.). Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Poespoprodjo, W. (2015). Hermeneutika. Bandung: Pustaka Setia.

Sunarti, S., Yusup, M., & Isnaini, H. (2022). NILAI-NILAI NASIONALISME PADA PUISI “DONGENG PAHLAWAN” KARYA WS. RENDRA. Parole: Jurnal Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia, 5(4), 253-260.

Supriyanto, T. (2011). Kajian Stilistika dalam Prosa. Yogyakarta: Elmatera.

Suryawin, P. C., Wijaya, M., & Isnaini, H. (2022). Tindak Tutur (Speech Act) dan Implikatur dalam Penggunaan Bahasa. Sinar Dunia: Jurnal Riset Sosial Humaniiora dan Ilmu Pendidikan, Volume 1, Nomor 3, 29-36.

Wiradharma, G., & WS, A. T. (2016). Metafora dalam Lirik Lagu Dangdut: Kajian Semantik Kognitif. Arkhais, Vol. 7, No. 1, 5-14.

blogger. (2019). ANALISIS IKLAN INDOMIE. Retrieved from https://johannesbvr.blogspot.com/2019/10/analisis-iklan-indomie_9.html

journal.unismuh. (2020). analisis tindak tutur pada bahasa iklan produk mi instan . Retrieved from https://www.bing.com/ck/a?!&&p=18878351a9e2e371JmltdHM9MTY4MTI1NzYwMCZpZ3VpZD0wM2Q0ODA1Mi05OWYzLTY5YjgtMjM5OC05MmQyOThhNTY4MTQmaW5zaWQ9NTI1Mg&ptn=3&hsh=3&fclid=03d48052-99f3-69b8-2398-92d298a56814&psq=penggunaan+bahasa+indonesia+pada+iklan+indomie&u=a1aHR

repository. (2021). PERKEMBANGAN BAHASA IKLAN INDOMIE DARI TAHUN 1980 SAMPAI DENGAN TAHUN 2021. Retrieved from http://repository.upi.edu/63693/1/S_BSI_1705340_Title.pdf

Downloads

Published

2023-04-26

How to Cite

Indah Merdekawati, & Restiana Restiana. (2023). Penggunaan Bahasa Pada Iklan Indomie. Jurnal Riset Rumpun Ilmu Bahasa, 2(1), 78–87. https://doi.org/10.55606/jurribah.v2i1.1142